Events

Facebook weigert reclame Milkshake Festival om blote borsten

Facebook heeft een advertentie van het Amsterdamse festival Milkshake geweigerd. De reclame werd tegengehouden omdat er een deels ontbloot bovenlijf is te zien. Op de foto staat een topless vrouw. De vormen van haar borsten zijn zichtbaar, maar haar tepels waren al uit de afbeelding gephotoshopt.

De advertentie van Milkshake is niet toegelaten omdat ‘naakt’, ‘gesuggereerd naakt’ en ‘overmatig zichtbare huid’ verboden zijn op Facebook. Marieke Samallo, oprichter van het festival, vindt de regels een extreme vorm van vertrutting. “Eerder moesten we in onze aftermovie op Facebook al alle billen en borsten afplakken. We zijn echt doorgeschoten in preutsheid. Moet ik tegen mijn zoontje nou echt mysterieus gaan doen over het feit dat mensen tepels en billen hebben?”

Milkshake wordt op 27 en 28 juli gehouden in het Westerpark in Amsterdam. Op het festival is een zogeheten Titty Bar, waar bezoekers alleen naar binnen mogen met ontblote tepels. Ook is er een deel waar je alleen binnenkomt als je je broek uittrekt.

Ook op Soundflow adverteren?