Fashion

Zeuren helpt wederom: Victoria’s Secret stopt met lingerieshows

Victoria’s Secret stopt met de bekende lingerieshows. Het merk wil nieuwe collecties vanaf dit jaar op een manier presenteren die beter bij deze tijd past. Dat schrijft topman Les Wexner in een e-mail aan het personeel van L Brands, het moederconcern van Victoria’s Secret.

Wexner vindt de tv-shows, met verleidelijke Angels, achterhaald. “De modewereld verandert continu”, schrijft hij. “Vanaf 2019 richten we ons op het ontwikkelen van spannende en dynamische content in een nieuw soort evenement.”

Met het aanpassen van de lingerieshow komt Victoria’s Secret tegemoet aan de kritiek op het evenement. De MeToo-beweging klaagt al een tijdje omdat de nadruk te veel zou liggen op de lichamen van witte en slanke vrouwen. Ook de dalende kijkcijfers spelen waarschijnlijk een rol in deze beslissing. De show van 2018 trok 3,3 miljoen mensen, terwijl dat een jaar eerder nog 5 miljoen kijkers waren.

Victoria’s Secret heeft de lingerieshow sinds 1995 gehouden. Beroemde modellen als Adriana Lima, Doutzen Kroes, Gisele Bündchen, Heidi Klum waren te zien.

Ook op Soundflow adverteren?