Culture

Influencer met miljoenen volgers wordt uitgelachen omdat ze nog geen 36 t-shirts verkocht kreeg

Veel volgers op social media hebben, wil niet direct zeggen dat je ook daadwerkelijk invloed hebt. Dat heeft de 18-jarige Ariana ‘Arii’ Renee bewezen. De ‘influencer’ met meer dan 2,6 miljoen volgers probeerde een modemerk op te starten, maar heeft nog geen 36 t-shirts verkocht.

“Mijn hart is gebroken”, schreef ze in een emotionele reactie, die inmiddels weer is verwijderd. “Ik heb mijn ziel en zaligheid gegeven, een fotograaf ingevlogen, een visagist ingevlogen, weken gewerkt, promo’s gemaakt en een studio ingehuurd. Mensen zeiden dat ze het geweldig vonden en dat ze de kleding gingen kopen. Niemand hield zich aan zijn woord.”

In het bericht vertelt Arii dat ze een samenwerking was aangegaan met een kledingfabrikant. Daarvoor moest ze om te beginnen 36 t-shirts verkocht krijgen. Een makkelijke opdracht met 2,6 miljoen volgers zou je denken, maar van die miljoenen mensen hadden er niet eens 36 interesse.

Arii stuurde nog een aantal persberichten uit en smeekte vrienden om de kledingcollectie te promoten. Helaas moest ze vaststellen dat ze toch wat minder invloedrijk is dan gedacht. Toch geeft ze niet op. De Instagrammer is vastbesloten om haar merk tot een succes te maken.

Het verhaal van Arii doet een discussie over social media oplaaien. Veel merken pompen bakken met geld in influencers, wat zeer effectief kan zijn. Deze kledingcollectie toont echter aan dat je niet enkel moet kijken naar het aantal volgers van iemand. Het gevolg is dat Arii nu keihard wordt uitgelachen en waarschijnlijk ook wat minder adverteerders trekt.

Ook op Soundflow adverteren?