Events

Op deze festivals lopen de meeste ‘Instagrammers’ rond

Het festivalpubliek is de laatste tien jaar enorm veranderd. Waar festivalgangers vroeger dagen geen douche zagen en in modderige schoenen rondliepen, wil de huidige generatie juist zo fris mogelijk op een festival verschijnen en vervolgens alles online delen. Maar op welk Nederlandse festival lopen nou eigenlijk de meeste Instagrammers rond? HomeToGo onderzocht welke festivals online het meest worden gedeeld. Om een eerlijk beeld te schetsen, bekeek de vergelijkingssite het aantal Instagram-kiekjes per honderd bezoekers van de laatste editie van elk festival.

Het Nederlandse festival waar de meeste Instagrammers rondlopen blijkt Down The Rabbit Hole te zijn. Per honderd festivalgangers verschenen er vorig jaar gemiddeld vijftien openbare Instagram-posts online. Het driedaagse festival, gehouden in het schitterende recreatiegebied De Groene Heuvels, beschikt dan ook over genoeg moois om te delen. Zo is er onder andere een groot meer en een gin-tonic huiskamerbar.

Down The Rabbit Hole wordt op de voet gevolgd door Pinkpop. De bezoekers van het festival in Landgraaf postten vorig jaar gemiddeld zo’n veertien openbare foto’s per honderd bezoekers. Op veilige afstand sluit Lowlands de top drie af met negen Instagram-posts per honderd festivalgangers. Daarna volgen onder meer Awakenings Festival, Defqon.1 en Best Kept Secret.

De bezoekers van de Zwarte Cross lijken het minst om social media te geven. Tijdens het grootste festival van ons land werden er per honderd bezoekers nog geen twee foto’s geplaatst op Instagram. En dat terwijl daar de motors letterlijk door de lucht vliegen.

Ook op Soundflow adverteren?