Fashion

Nederlandse jongeren geven gemiddeld 230 euro uit aan een nieuw paar sneakers

Sneakers zijn erg belangrijk voor Nederlandse jongeren. Maar liefst 25% van de jaarlijkse uitgaven aan mode, wordt aan schoenen besteed. Dat blijkt uit een analyse van Winkelstraat.nl onder 100.000 transacties van meer dan 250 winkels en merken.

Jongeren geven gemiddeld 230 euro uit aan een nieuw paar sneakers. Dit bedrag ligt zo hoog omdat luxe sneakers, zoals bijvoorbeeld die van Balenciaga, momenteel helemaal hot zijn. Voor dit soort schoenen betaal je al snel 700 euro. Ook Alexander McQueen, een merk dat veel inspiratie haalt uit de straatcultuur van Groot Brittannië, is erg populair.

Twee gewilde Nederlandse sneakermerken zijn Filling Pieces en Mason Garments. Beide labels zijn in een paar jaar tijd extreem populair geworden in eigen land. Filling Pieces is een Amsterdams label opgericht door Guillaume Philibert. Mason Garments werd bedacht door designer Rendi Aditia.

Ook op Soundflow adverteren?