Culture

Heeft Monica Geuze haar fans opgelicht?

Monica Geuze lanceerde vorige week haar eigen magazine. Fans kunnen het blad lezen als ze een mysterybox van 70 euro kopen, waarin producten zitten die meer dan 300 euro waard zijn. Althans, dat is het idee, want volgens fans die de box hebben aangeschaft stelt de inhoud niks voor. Ze voelen zich opgelicht.

In de box zit naast het magazine onder andere een sieraad van Monica’s label Meauxmeaux, een zonnebril, een kimono, een proefabonnement op Videoland en een chocoladereep. Dit zou een waarde moeten hebben van meer dan 300 euro, maar fans denken daar anders over. “Als ik het zou moeten waarderen, dan denk ik dat dit alles bij elkaar 20 euro kost”, aldus mede-vlogger Mark op het kanaal van Marlous Maas. “Dit is gewoon: wat ligt er nog in het magazijn waar we van af moeten?”

Op social media worden Monica en het bedrijf The Unboxing Club, waarmee ze de doos heeft samengesteld, zelfs beschuldigd van oplichterij. “De mysterybox is echt een lachertje. Om te janken”, aldus een boze fan. “In de kimono zitten allemaal scheuren. Dit is gewoon AliExpress-kwaliteit.”

Ook zijn er veel klachten over de vouchers. Zo zit er in de box een bon voor een online marktplaats voor tweedehands designertassen. Met de bon krijg je als eerste toegang tot de webshop. “Maar de tassen kosten duizenden euro’s, dus waarschijnlijk gaat bijna niemand die voucher gebruiken. Toch zeggen de makers dat de bon 60 euro waard is.”

Monica Geuze laat in een reactie het volgende weten: “Wij hebben ons best gedaan om er een leuke box van te maken en vinden ook dat dat goed gelukt is. De reacties die ik krijg zijn gelukkig overwegend positief, maar helaas kun je niet altijd iedereen tevreden stellen en zijn er ook mensen minder positief. Het is uiteraard de intentie geweest om iedereen blij te maken.”