News

The School of House lanceert een educatieplatform voor artiesten en ondernemers

De festivalzomer mag dan wel zijn geschrapt, maar dat wil niet zeggen dat artiesten en dance-ondernemers nu stil moeten gaan zitten. Wie verstandig is grijpt deze periode aan om zichzelf verder te ontplooien. The School of House helpt hierbij.

Het internationale educatieplatform heeft de expertise van toonaangevende Nederlandse artiesten en dance-deskundigen samengebracht in een allesomvattend lespakket vol masterclasses en consultancy van professionals uit de industrie, waaronder dj’s Sunnery James & Ryan Marciano, PR-manager José Woldring (The Media Nanny), de social media strateeg van Hardwell (NXTLI) en een van de brand directors van ID&T Events.

Voor het eerst wordt het lesmateriaal van The School of House overal ter wereld online beschikbaar gesteld voor artiesten en dance-ondernemers. De unieke aanpak integreert video masterclasses, werkboeken, feedback en consultancy en beslaat een scala aan disciplines.

Cursussen en bundels zijn er in alle maten en op alle niveaus. Zo is er een Artist Starter Bundle voor de beginnende dj/producer en een Artist Career Bundle voor de meer ervaren artiest. Er zijn ook aparte courses beschikbaar, zoals bijvoorbeeld Producing Your First Track in Ableton, Signing Your First Record Deal en Creating Content With Impact.

“Het zijn zware tijden voor de muziekindustrie, maar ik heb een rotsvast vertrouwen in de weerbaarheid en wendbaarheid van onze scene”, aldus oprichter Jan Maarten Hartong. “Met dit nieuwe platform hopen wij een positieve en betekenisvolle bijdrage te leveren aan de toekomst van de industrie.”