News

Concert afgelast of verplaatst? Dan krijg je je servicekosten (onterecht) niet terug

De servicekosten die je betaalt bij het aanschaffen van een concertkaartje, krijg je niet terug als het evenement wordt afgelast of verplaatst. En dat is in strijd met de wet, zo zegt de Consumentenbond vandaag tegen NOS. Volgens de vereniging, die opkomt voor de belangen van consumenten, moeten klanten het volledige bedrag terugkrijgen als er een annulering of wijziging van datum is.

Ook verbaast de Consumentenbond zich over de hoge tarieven van servicekosten. Bij Ticketmaster betaal je soms meer dan 13 euro, wat natuurlijk absurd is. Bovendien zou die variatie in bedragen ongegrond zijn, omdat de dienst van het bedrijf niet per evenement verschilt.

Ticketmaster laat in een reactie weten dat het bedrijf de dienst van het leveren van tickets als een losse overeenkomst met de klant ziet. De dienst is in hun ogen ook geleverd als een concert niet doorgaat. En daarom geven ze het bedrag niet terug.