News

Douwe Egberts dealt in hét festivalmiddel op Lowlands

Tussen alle grote artiestennamen op Lowlands dook dit weekend onverwacht een andere naam op: Douwe. Met de mysterieuze oproep ‘Feestje bouwe? App Douwe’ verspreidde zijn 06-nummer zich razendsnel via stickers, WhatsApp-groepen en Airdrops. Wie hem wist te vinden, kreeg echter geen verboden oppepper, maar iets veel beters: een gratis bak koffie.

De activatie, bedacht door reclamebureau Truus in samenwerking met Douwe Egberts, sloeg in als een bom. Bijna 400 festivalgangers appten Douwe, goed voor meer dan 1700 berichten. En duizenden bezoekers kwamen langs om hun voucher voor de ‘beste oppepper’ in te wisselen. Op de campings liep het promotieteam rond met koffie, waarmee ze een vrolijke good morning boost uitdeelden.

Ook online ging de stunt los: met een bereik van ruim 5 miljoen en talloze enthousiaste reacties werd Douwe Egberts massaal geprezen voor de ‘beste promo ooit’. Met de actie laat het koffiemerk zien dat cafeïne dé festivalbrandstof is en weet het zich op slimme én humoristische wijze te verbinden met een jong publiek. Vinden wij leuk!